torstai 5. heinäkuuta 2012

Curling

Jag brukar inte tycka jag är curlingförälder, men nu har jag kanske gjort mig skyldig till det. Sonen fick veta i måndags att han fick studieplats i Vasa, och jag hjälpte honom att fylla i en ansökan till Voas (studentbostäder). Han ville ha en etta men blev genast erbjuden på en box, och då insåg jag att en etta kan vara omöligt att få via den kanalen. Så jag har surfat på lediga ettor och genomfört många samtal när jag har försökt hitta nåt som passar hans plånbok, vilket inte tycks finnas. Han får höja smärttröskeln lite. Nu har vi en etta på gång på Brändö, kom på att en kollega äger en där och den råkade vara ledig, de har inte annonserat om den. Hoppas den är ok, väntar på lite mera info om detaljer.
Jag tycker bostad är såpass viktig grej att jag har velagt lägga energi på detta, sonen är duktig men inte så van att klara detta på egen hand. Och man har inte mycket tid, när veckan är slut har de flesta bostäderna gått.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti