tiistai 12. huhtikuuta 2011

Kallt

Känner mig som en japanska idag, sitter framför datorn och går runt invirat i en filt, ser ut att bära kimono. Min jordvärmepum övergick till sommartid och jag har inte lyckats ställa in kurvan rätt. Det tar ca ett dygn innan man se effekten av justeringen, har nu provat i tre dygn, och det är 18-19 grader här inne. Lite irri är det att det ska vara så svårt. Kan inte tänka mig att det egentligen är det, men då installeraren inte har ett hum och pumpförsäljaren inte orkar befatta sig med slutkonsumenten så kan det bli så här knasigt. Och jag orkar inte ringa och gnälla mera, man blir så sur på kuppen. Jag programmerar alltså kurvan på min pump som kostade mig 16000 euro, istället att jag kunde reglera den via en lättilgänglig termostat. Hur ska jag förklara det här till den som en vacker dag vill köpa huset?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti