lauantai 3. toukokuuta 2014

Minnesträning

Dagarna går, jag har en hel del tankar men inte så stort behov att skriva ner dem här, så det blir inte av. Och vad är det som händer då? Ju, man glömmer sitt lösenord. Eller den här gången var det användarnamn, men efter några försök dök det ju upp i huvet. Till en viss del är det hjärngympa att jonglera mellan de viktigaste loginuppgifterna, så dem skriver jag inte upp. Men de jag vet jag behöver mera sällan så självklart ristar jag in dem nånstans. Nästan allt betydelsefullt är ju bakom ett login på nätet: epost, Facebook, banken, bloggen. Motverkar detta genom att ha min viktiga träningsdagbok i kalenderform, vill inte veta av de fina appar som finns i mobilen för träning, som lagrar uppgifter på nätet. Det känns som att jag presterat nåt då jag skriver ner mina uppgifter för hand. Men det är så för tillfället, jag kanske ändrar mig, och dessa appar fungerar säkert helt fint för många andra.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti