perjantai 11. maaliskuuta 2011

Lite av varje

Igårkväll var jag med o virkade mormorsrutor på Röda korsets loppis RE-Shop, Hanna hade ordnat virkningskväll. Vi var sju, och fick ihop ett 20-tal rutor till ett gemensamt projekt. Några virkade jätteeffektivt, några tog sina första maskor i virkningens värld. Det lär bli fler kvällar, kul. Samtidigt lovade jag titta in ibland och stå vid kassan så att Hanna får tid att gå igenom inkomna varor och prissätta dem. Jag trivs vid kassan och kan då göra en insats för RK, när jag har en lucka på jobbet.
Idag var jag till Yrkesakademin i Korsnäs och hjälpte att planera in examensuppgifter till kontakttolkarna. Helt kul o givande, och sååå annorlunda än att sitta vid datorn o översätta. Det smakar mera det här, att lära ut det man själv kan.
Killarna åkte till Vasa till kompisarna, vi gamla får ha en lugn o skön hemmakväll. Inga måsten, bara god mat och mysiga stunder, och Let's Dance :-)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti