keskiviikko 15. kesäkuuta 2011

Vision

Hade en kursdag i holistiskt ledarskap idag, mycket intressant. Motivation och kreativitet. Fick en vision om hur jag vill jobba i framtiden. Har funderat ett tag att jag vill bara tolka, inte översätta, och då behöver jag kanske inte jobba lika många dagar i månaden. Det skulle räcka med mindre och andå skulle jag ha skälig inkomst.Idag kom jag på med vad jag vill fylla de dagar jag inte tolkar: jag vill måla. Jag vill gräva fram mitt staffli och tuber och ta itu med skapandet igen. Inte i kommersiellt syfte men för att kunna göra nåt som verkligen ger tillfredsställelse.Jag vet hur jag njuter av det. Jag sätter mitt långsiktiga fokus på det. Har en förebild, kristinestadsbördiga konstnär och chefsrekryterare Titti Hammarling. Gillar hennes verk, och sättet att kombinera konsultjobbet och målandet. Dessutom är hon trevlig.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti