keskiviikko 1. helmikuuta 2012

Nya arbetsrutiner

Jag har jobbat hemma nu ca 5,5 år, sen jag flyttade till Varsvsbacken. Och innan det gick jag bara tvärs över gården. Nu ska jag lite längre bort, på andra sidan gatan. Men jag ska vara i ett kontor, förhoppningsvis med många andra, så jag måste lära mig nya rutiner. Klä på mig ordentlig och inte slafsigt som jag gör många gånger nu, fixa håret och ta på lätt smink, som jag gör när jag ska ut på stan eller på kejkor. Nu sitter jag här ett par timmar efter maten på kvällarna, har en känsla att jag bör jobba eftersom ja är hemma, dvs."på jobbet". När jag har installerat mig därborta ska jag försöka låta bli att gå tillbaka till kontoret efter kvällsmaten, gör det bara när jag verkligen måste. Kanske börjar jag läsa böcker igen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti