tiistai 18. joulukuuta 2012

Så måste det bli

Den kom iallafall. Julstressen. Höll mig vaken tre timmar i natt. Jag som tycker att julen får komma och gå. Helt plötsligt är det lite för många saker i pipeline, och ingen möjlighet att fixa det sista under de sista dagarna. För då är man redan på landet. Nåja. Kanske kan jag vända det till min fördel, kanske kan jag ligga på sofflocket och läsa just innan julafton. Vem vet.
En stor bov i dramat är mitt jobb, som så många gånger tidigare. Många snabba uppdrag, kunder som vill ha sitt före julhelgen, och den största kunden givetvis dagarna efter - underleverantörer firar väl inte jul? Jag sitter o knappar på mina tangenter så kroppen stelnar. Dags att skapa lite målbilder. I utbildningen jobbar vi med självbilden, men det går inte så bra just nu. Glömmer min övning lite för ofta. Ska försöka komma ikapp igen. Och jag tänker skapa en målbild som kan fungera. Där är inte översättningar den huvudsakliga inkomstkällan, utan tolkningar. Sen sitter jag vi dator emellanåt, men inte för att jag måste utan att jag vill. Kan göra också nåt annat icke inkomstbringande. Den här målbilden har dock en förutsättning som kräver förändring: jag kan inte bo kvar här.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti