torstai 20. joulukuuta 2012

Uppvaktning

Fick en gåva och fin blombukett från företagarföreningen igår. De samlade ihop alla medlemmar som har fyllt jämna år under året, vi var fem. Jag och fyra män. Trevlig gest, även om jag har varit, och är, lite kritisk för föreningen. Efter några år i styrelsen i slutet av 90-talet tyckte jag att det inte var nåt för mig, och fortfarande kan jag tycka att det är en lite för sluten klubb som inte följer sin tid. Men nu ska de byta ut folk i styrelsen, och den nya näringslivschefen i stan tycks ha en klar vision om hur företagarföreningen ska jobba. Så jag tror det blir bättre. Mojängen jag fick var fiffig, nu kan jag hänga min väska vart som helst, t.ex. på puben. Eller också kan jag hänga en resepegel i ögonhödj på hotellrummet. Eller min jacka på hatthyllan när krokarna är upptagna. Eller...




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti