keskiviikko 8. elokuuta 2012

Från Norrvalla

Huh, vilken dag. Jobbade två pass varav den första gick hyfsat och den andra mot skogen. Båda var på norska, den första, kvinnliga talaren pratade i lagom takt om ganska konkreta saker och vi hade hunnit läsa igenom underlaget. Den andra talaren, en man, läste jättesnabbt sitt underlag som vi fick just innan och som vimlade av instutioner, personer och bok- och avhandlingstitlar. Blääh. Min kollega klarade sig bättre, hon har rutin på norska. Men även hon snubblade. Imorgon har vi en dansk, en isländsk, en svensk och en ungersk talare, den sista talar finska. Start 8.30, så nu ska jag plöja genom alla underlag. Bor på Norrvalla, de hade placerat mig på Elvigården, men w-lan funkade inte där så jag fick byta till hotellsidan. Mycket trivsammare. Vi slutade tidigt idag så jag har hunnit gå längs vandringsleden ett tag och smaka på blåbär, hallon och smultron, och vifta iväg en hel del flugor. Saknade dock skyltningen, fick gissa riktningen ibland. Men jag kom rätt.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti