tiistai 21. elokuuta 2012

Kvällsskiftet

Min största kund har hållit mig bisi idag, inga stora men brådskande grejer. Slutkunden har kick off i slutet på veckan och de behöver en hel del klatschiga presentationer. Som de filar om och om igen, just nu väntar jag på den tredje versionen tillbaka från min tandem, alltso korrläsare. Och klockan tickar, soffan kallar. Utan den här kunden skulle jag göra konkurs, alltså måste jag gilla läget. Även om jag inte gör det. I och för sig trevliga uppdrag förstörs med att det alltid är brådis, det bara är så. Var finns den perfekta intressanta stora rapporten som ska översättas sådär tre fyra veckor? Den är väl inte skriven än.
Tänker ta ledigt imorgon, ska åka till Åbo och titta runt (shoppa) lite när maken ska dit på ett möte. Kunden får klara sig utan mej.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti