tiistai 7. elokuuta 2012

Vilken dag, eller kväll

Kören sjöng på Rådhuset igår, fyra romantiska sånger. Vi sjöng bra, men plötslig oanmäld programändring gjorde att jag kom av mig och presenterade varken kören eller sångerna vi sjöng. Harmar mig lite. I yran glömde jag också ta på mig glasögon, men så roligt det var att sjunga utan noter! Ingen vits att glo på dom när man inte ser nåt. Tror jag ska glömma dem lite oftare. Sä här såg vi ut:


Sen var vi en stund i Ulrika Elelonorakyrkan, där Seija&Teija sjöng och spelade Chydenius, o kyrkan var nästan fullsatt.
Kvällens höjdpunkt var dock Hoilarit på Dux, en finsk kör/grupp från trakten en bit in i landet. De sjöng fina finska schlagers - iskelmiä - och hade jättebra fiilis. Duktiga artister och musiker i olika åldrar. Kände hur roligt det vore att sjunga med dem. Inte alls omöjligt, de har flera kstadsbor som åker till Storå en gång i veckan. Jag måste fundera.

Glömde säga att programmet är en del av romantikveckan här i Kristinestad. Det är en temavecka som anordnas för första gång enligt Cittaslow-konceptet. Jättekul initiativ.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti