maanantai 14. huhtikuuta 2014

Det gav mersmak

Det var intressant timme jag hade i morse, genomgång av min kropp med fustra-metoden. Man kan inte tycka annat än att det är bra. Det går ut på att lokalisera spänningar och låsningar i kroppen och arbeta fram rörlighet samt förstärka de svaga musklerna för att nå muskelbalans. Jag visste ju att jag är stel, men att rörligheten är så urusel som den är så visste jag väl inte riktigt. Klart jag har märkt det på danstimmarna, men till vardags undviker man ju rörelser man inte klarar av. Så jag behövde inte tänka länge innan jag bestämde mig att ta ett paket på tio timmar, jag ser det här som ett relativt snabbt sätt att komma i gång med sin form. Det lär bli tufft, enlig instruktören så är varje pass tuffare än det förra, för att det ska bli nåt resultat. Men det känns bara bra. Målet är att på tio timmar lära sig ett sätt att underhålla kroppens nyväckta rörlighet och kunna fortsätta själv. Mitt mål alltså, klubben vill givetvis sälja in flera timmar, men det här får bli årets ranson av hälsofrämjande åtgärder i mitt företag. Senare blir det säkert andra saker man behöver satsa på.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti