maanantai 30. toukokuuta 2011

Dejligt

Kom på en lysande idé i helgen. Inser att jag måste språkbada på danska ifall jag vill även i fortsättningen få trevliga välbetalda uppdrag från Nordiska ministerrådet. Badet gäller givetvis även på norska, men den klarade jag av lite bättre förra vecka. Så först danskan.
 Men jag har inte råd att semestra i Danmark, och jag behöver komma till en miljö där jag hör folk prata från morgon till kväll. Så jag mejlade till min största kund i Vejle och frågade om jag får låna skrivbord några veckor i augusti, eftersom jag nästan uteslutande jobbar åt dom med översättningar. Och det fick jag. Nu måste jag bara hitta nåt billigt att bo på, och fixa flyget. O köpa en riktig läppäri att jobba på, min minimaskin får bli hemma. Min kontakt, som blev superglad, kommer att hjälpa mig att hitta nånstans att bo. Spännande. I värsta fall blir det hotell för dryga tusenlappen. Men jag ser det som en investering.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti