torstai 14. helmikuuta 2013

Happy Valentine

Visst gillar jag mina vänner, vissa älskar jag till och med. Men jag gillar inte det här att man ska fixa nåt speciellt bara för att det är en vändag, det gynnar mest kommersen o skapar dåligt samvete lite varstans. Låt det vara vändag närsom helst. Men jag vet - jag är dålig på det. Även om jag uppskattar vänskapen högt, har jag svårt att klä det i små gärningar. Det är min akilleshäl.
Om dagen: den andra dagen av stresshantering var även den mycket bra, och för första gången under utbildningen kände jag på riktigt att jag kanske kan fungera som mental tränare. Det finns att göra. Stress är mycket större hot för folkhälsan än jag hade trott, och både den positiva och negativa stressen bryter ner kroppen om man inte får vila och återhämtning. Kanske nåt att tänka på för föräldrar som skjutsar sina bar till träningar sju dagar i veckan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti