perjantai 1. helmikuuta 2013

I gryningen



Det är natt, eller tidig morgon. Tidningutdelare susar redan runt stan o byarna, kontorsarbetare snarkar ännu tungt. O min sömn tog slut. Loggade in i fb och läste några inlägg, bl.a. var det en tjej som berättade roligheterna hennes barn hade sagt. Tänkte på hur rikt liv man lever då man har barn. De slåss, kivas och är högljudda, men allt som är jobbigt glöms bort i den underbara växelverkan man har med dem. Alltför sällan hade man bara full sinnesnärvaro att ta vara på den, man var trött, vardagen skulle rulla.
Börjar förstå den längtan till barnbarn som många i min ålder känner. Det kommer att ge mig så mycket, och det kommer förhoppningsvis också att ge perspektiv till de trötta småbarnsföräldrarna. När man är sliten, har sovit för lite och är därför otålig, då är det skönt att nån ger dig lite avlastning och hjälper dig att förstå och se, hur underbara dina små är. Min mor och pojkarnas farmor har båda varit jättebra i det här, nåt jag tänker på med glädje nu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti