keskiviikko 22. toukokuuta 2013

Liten rapportering

Så hur är det i Torrevieja? Mycket trevligt. Vi råkade pricka in en vecka som mot alla förväntningar råkar vara lite ostadig o kylig. Men det gör inte så mycket. Vi hann sola lite igår, o säkert blir det flera tillfällen ännu under veckan. Det här är ingen charterort, utan en relativt modern stad utan en hel massa turiststråk, och ännu så här i maj är vi turister ganska få. De som kommer hit är människor som hyr lägenheter, och är vana att ordna sin semester själv, finns just inga hotell här. Och det märks i gatubilden. Jag personligen tycker det är mycket intressant att prova på att jobba härifrån, jag gör det lite mera än planerat på grund av en förfrågan som jag inte kunde nobba. Men jag har ju ett nätverk av goda kollegor och fick hjälp så jag inte behöver offra alla "semesterdagar". Lägenheten vi hyr av en kollega är en mycket trivsam och välutrustad vindsvåning, vi har sol hela dagen på balkongen och fina utrymmen för två vuxna, det extra sovrummet får fungera som en klädkammare. Tack vare en bra wi-fi kan jag jobba precis som därhemma, har till och med tillgång till en extra skärm här. Så det är klart vi går och funderar på vad vi gör när Uffe blir pensionär. Kanske ska jag ändå hänga kvar i yrket för att vi ska kunna leva var vi vill. Tanken ger mera motivation för att orka med vardagen.
Måste också nämna maten, och vinet här. Man lever gott här med våra inkomster, allt är minst hälften billigare än därhemma. Du kan beställa husets vin på restaurangen för sju euro och du får ett fylligt och gott vin. Och alla dessa underbara läckerheter från havet. Här kvällens höjdare grillade små bläckfiskar.

Så himla gott.


Mätta och belåtna.
 


Lite glest på stranden än.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti