torstai 2. toukokuuta 2013

Bra med lite ombyte

Har haft tre fina dagar i Åbo. Roligt att träffa våra ungdomar, tänk så mycket mera studielivet är än bara pluggandet. De har hur mycket aktiviteter som helst, bara välja och vraka. Undrar om jag hade fått min examen på fem år om det hade funnits lika mycket att göra då. Knappast. Men mycket roligare skulle jag haft. Studielivet i Vasa var ganska fattigt på 80-talet, det är helt annat idag. Min studentmössa har legat i en låda ända fram tills för tre år sen, då jag har inlett Valborgsfirandet ”på riktigt” – men bättre sent än aldrig. Vi var också på några pubar under helgen, efter mösspåläggning och efter picknik på Vårdberget. Så kul att samtala med helt främmande människor, få lite ny input och synvinklar, o sen säga hej utan att alls vara ledsen över att man aldrig mera ses. Vi hann också vara ute och dansa en helkväll, jättekul. Men nu är jag lite trött, och har ont i halsen – det får man när man sitter på picknik innan löven spricker ut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti