perjantai 17. toukokuuta 2013

Välihuomio työelämästä

Eilinen päivä meni tulkkauskeikalla, ihan mukavaa oli. Mutta meni mielestäni aika kehnosti, olen vähän ruosteessa. Taisi olla kolmas kerta tämän vuoden puolella kun pääsen mikin ääreen. Liian harvoin on noita keikkoja että pysyisi terässä. Toivotaan, että tilanne muuttuu kun pääsemme Vaasaan. Tulkkauksiakin kuitenkin on vähemmän kuin ennen, ja alalla minua jo ennen toimineet pitävät tietysti kysin hampain kiinni reviiristään, niin minäkin tekisin. Paitsi en ehkä jos palkka juoksisi koko ajan myös jostain toisesta työstä. Mutta kun sellaista ylellisyyttä kuin toisen maksamaa palkkaa ei minulle varmaan enää tällä iällä tarjota, on parasta vain puskea ottamaan osansa tuosta reviiristä, jos aikoo maksaa laskunsa.
Olen hakenut muutamaa työtä viime vuoden sisään, ja uskon että hakemuksiani ei ole edes harkittu. Olen työnantajan silmissä ikäloppu, kuka palkkaisi 50+-ihmisen kun tarjolla on nuorempia? Varsinkaan, kun henkilö on ollut poissa työmarkkinoilta jo muutaman vuosikymmenen ajan? Toki yrittäjyys antaa kaikenlaista kokemusta, mutta hyvin vähän cv:ssä painavia meriittejä. Se on tosiasia, joka minun on nyt vain hyväksyttävä ja kehitettävä yrittäjyyttä edelleen, löydettävä uusia aluevaltauksia. Työn alla on jo muutamia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti