tiistai 12. marraskuuta 2013

Det tål att fundera


Var på pizza med mina killar ikväll, så trevligt det är att få lite egentid med dem. Den förnyade Marcopolo på Hovrättsesplanaden bakar supergoda pizzor. Nu är jag proppmätt, en god veteöl till gjorde sitt. Har haft en bra dag, det här att det har börjat komma in lite mera tolkningar känns roligt. Kanske finns det hopp om framtiden även inom mitt nuvarande yrke. Har funderat febrilt under den senaste veckan, grävt fram olika alternativ för att utbilda mig till ett nytt yrke, t.ex. inom kommunikation eller vård. Fina utbildningar finns det, vi har faktiskt möjlighet i det här landet att studera även vid mogen ålder. Men jag börjar tvivla på min egen kapacitet, vet inte om jag skulle orka studera tre år vid sidan av jobbet, för man måste ju betala hyran och äta under studierna också. Och lån har man sedan förut. Tror inte riktigt min motivation är tillräckligt stark för det. Jag skulle tröttna på att aldrig vara ledig utan bara försöka prestera hela tiden. Den tiden är över, känns som om jag har snart gjort mitt i studiesvängen. Ett läroavtal vore nåt, då skulle man få konkreta arbetsuppgifter och lön samtidigt som man lär sig ett nytt yrke. Har bara inte kommit på ännu var jag skulle kunna sälja in mig som lärling.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti