tiistai 12. maaliskuuta 2013

Nu är det bara att knappa på

Så nu har man jobb igen. Några veckor, och sen förhoppningsvis hela sommaren. Ett större jobb har varit på gång länge nu, men allt kan ju hända. Dessa dagar sparas ju med det mesta. Ute är det vinterns snöyra, hann vara på stavgång innan det bröt ut i morse. Annars tycker jag att den här vintern tar aldrig slut, lite trist att se snö på gården varenda morgon. Borde kanske planerat in södernveckan nu och inte i maj, men nu är det bokat. Sen när sommaren kommer ska allt hända, hujedamej.
Kör två skift den här veckan för att hinna med kundens oplanerade schema - en tjock katalog ska tryckas på flera språk och översättningen får minimalt med tid - ingen lokalkontroll hinner de med. Otacksamt. Om inte mina kollegor läste och redigerade allt skulle jag inte våga ta det här på mig, då allt går till tryck nästan från min dator.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti