torstai 27. tammikuuta 2011

Halv åtta hos mig

Det är många förvärvsarbetande som har det så här: innan maten är avklarad och diskbänken röjd är klockan halv åtta. Som tur så blir det inte ofta så hos oss. Har idag varit på YA i Korsnäs, och undervisat kontakttolkar i 5 timmar. Det gick bra, och var roligt. Sen åkte jag till Vasa på lite ärenden, och hemresan tar sin lilla tid på vintervägarna. Nu måste jag få kontroll över mina översättningar, hoppas bli av med många imorgon. De är så gott som klara, väntar bara på sista finslipning. Småsnuttar verkar jag inte klara längre, hade lovat fixa en pyttetext innan jag åker till Esbo, fick den sent kvällen innan. Och glöme genast bort den, så idag har min kund fått stå med hundhuvud när jobbet blev försinkad. Men de var snälla. Hoppas de nu förstår att de måste hitta nån annan för såna jobb när jag inte längre sitter hela dagarna framför min burk.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti