perjantai 21. syyskuuta 2012

Helg går på läger

Kören har börjat och vi inleder med ett körläger. Kören bekostar sina medlemmar högklassig undervisning av en dramapedagog och sånglärare, och övernattning och middag på Kilen. Jag tycker man behöver satsa på de aktiva medlemmarna, det är inte meningen att vi ska samla pengar på hög. Det trista är att folk inte känner engagemang, av de ursprungligen 20 anmälda (bindande anmlan) har 5 hoppat av: "måste ställa upp för barnen, måste åka till Sverige, har glömt och bokat in nåt annat..." sånt irriterar mig. Det att nån är sjuk kan man förståss inte göra nånting åt.
Man kan ju tänka att en oengagerad ordförande kan inte vänta sig nåt annat, men det kan också vara att detta är en av förklaringarna till mitt oengagemang. Det var fel av mig att böja mig för grupptrycket och ta emot förtroendet, känner det nu så tydligt. Men ska försöka sköta min plikt tills jag kan avaxla ansvaret. Det är inte så att jag inte gillar damerna o gemenskapen, men skulle vilja bränna av min energi på nåt annat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti