tiistai 23. heinäkuuta 2013

LCHF var inte min grej

Såg en reklam om LCHF-dieten och kom på att jag har glömt berätta hur det gick. Provade på det för nån månad sen, men det blev inte längre än ett par veckor för mig. Först tyckte jag att visst, det här är bra, åt fet jogurt och nötter till frukost och var mätt länge på det. Och försökte följa dieten, åt mycket ägg, ost och fett kött, men snabbt märkte jag att jag inte mår bra av det. Fick samma sorts symptom som jag har med gallan, mycket lindrigare dock. Surfade en hel del och försökte hitta hur dieten funkar för gallpatienter, och vissa var t o m av den åsikten att det rikliga fettet smörjer gallgångarna så bra att allt grus och stenar kommer ut av sig själv. Men för mig funkade det inte, så jag slutade, äter  potatis och bröd idag nästan som förr. Tror inte mitt anfall för några veckor sen berodde på mitt experiment med dieten, det är såpass länge sen, utan jag har ätit helt enkelt för mycket fett, stekt och grillat över sommaren, och druckit för mycket surt. Det måste bli ändring på det.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti