tiistai 16. heinäkuuta 2013

Status quo

Hur är det att bo i Vasa då? Vet inte, just nu ser jag staden bara genom lägenhetsfönster. Jobbet tillåter inga utsvävningar till stan, på sin höjd kan man ta sig tid för att handla mat. Detta fortsätter några veckor till.
Men det jag ser från fönstrena är fint: mycket träd, många tak, lite trähus, lite höghus, lite vatten. När solen är framme strömmar ljuset in från båda sidorna och lyser upp lägenhets vita ytor och trä- och spegelytor fint. Tarkettgolv, vita väggar och vitt kök med träskivor, stora spegelgarderober. Fräscht, trivsamt och lungt. Att det är svinkallt o blåsigt ute gör ingenting för mig personligen, eftersom jag sitter fast på min stol. Men förståss är det jättetrist för alla semesterfirare. Hoppas bara att vi får åtminstone en värmebölja till, gärna lite längre fram då det här jobbet är avklarat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti