maanantai 15. heinäkuuta 2013

Lite mer om reiki

Var kanske lite kryptisk igår, i brådskan. Hade ett kraftigt gallstensanfall, men ville inte svika jenget även om jag kände mig ganska matt på lördagmorgon, så jag gick med på vår "turne" - litade på att adrenalinet flöder när det behövs. Och så var det ju. Några av sisters studerar reiki (du kan läsa mera om bl.a. här), en gammal vårdform som bygger på människans energier, och jag fick rådet att vända mig till en person som de känner och som jobbar med reiki, och som är känd för sin stora energi. Så jag ringde och fick tid till eftermiddag, snabb service! Han behandlade mig över en timme, och jag tror det gjorde susen. Är så gott som återställd, just nu märks anfallet bara på kinderna, som alltid blommar upp efter ett anfall, det är något som frigörs och söker sig till huden. Nu ännu kraftigare än någonsin, kanske ett bra tecken, vad vet jag. Men ska på behandling på nytt på fredag. Tror att dessa alternativa vårdformer kan många gånger överträffa kemiska preparaten och kniven som används i den traditionella medicinen. När jag berättade om detta för den ena sonen, han såg lite skeptisk ut och konstaterade, att morsan är lite hippie. Men det har jag ingenting emot.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti