torstai 18. heinäkuuta 2013

Litet avbrott på jobbandet

Hohojaa. Inte var det meningen att lägga sig 2.40 inatt. Men vi fick en i idé igårkväll att kolla in Kalliojärvi i Isokyrö. Vi hoppade i dansbussen vid stadshuset och var framme vid halv tio, och sista valsen spelades fyra timmar senare. Vi dansade säkert tre av dem, och det känns i kroppen. Inte minst på fötterna, som har fått ta emot några omgångar av felplacerade klackar. De tycks vara mera utsatta när man själv har platta skor - hade bara ballerinas här. Men inga blödande sår fick jag. För övrigt är platta skor bättre på golvet, man har bättre kontakt och kan sväva lite extra.
Man behöver inte åka längre än så för att nå den riktiga lavafiilisen som finns i Finland. Finnen i mig gillar det. Jag lever på finlandssvenska och är Sverige-fan. Mina föräldrar kommer dock från det finska Finland, där jag har en hel del släkt. Känner mig nyfiken på min ursprungskultur och tycker det är roligt att då och då lämna vår tvåspråkiga kust. Men bara tillfälligt, inte kunde jag leva utan svenskan och havet. Basic stuff för mig.

Bild lånad från Google.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti