perjantai 19. elokuuta 2011

En annorlunda fredag

Hade tänkt jobba sent, men ville ändå från kontoret innan den sista gick. Har larmfobi antar jag. Kanske från den tider vi hade själv ett larm som gick då o då, utan orsak. Men jag tror jag klarar jobbet. Ju längre jag kommer desto mera påverkar repetitionerna, som är dubbelt så många som den nya texten, och jobbet går fortare. Studio kommer till sitt esse här.

Chattade en stund med Uffe o tog sen på min iPod och for på en rask promenad längs Vejles gator. Solen sken o vinden svepte friskt. Dejligt. Musiken gav en bra rytm, och jag upptäckte att jag kunde följa med mellansnacket på radiokanalen. Arbetade upp aptiten på samma gång. Snart blir det ost, bröd, pölse o vin. Enkelt o bra, har ingen lust med nån takeaway eller att sitta ensam på nån restaurang. Det är dödens.

Jag tror jag har nån metamorfos på gång. Tror jag skulle trivas bra i en sån här stadsmiljö, det känns så när jag ser på alla mysiga och lite slitna innegårdar och smala tegelhus inne i centrum. På sluttningarna runt fjorden har de superfina stenhus, huller om buller. Men de känns inte lika tjusiga som de lägenheter som finns mitt i stan. Just nu känns det att livet i ett hus vid skogskanten är passé.

Språket här  ger sig inte än, det behövs mera ansträngningar och flera besök. Men jag kommer gärna tillbaka.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti