keskiviikko 24. elokuuta 2011

Sista dagen

Det har varit bra 10 dagar. Jobbigt att vara ifrån familjen så här länge, men så får det bli ibland. Jag har fått lära känna mina kontaktpersoner hos min största kund, jag har fått känna hur det är att jobba som en av många på ett kontor. Har verkligen gillat det. Har fått uppleva igen hur mitt yrke känns när man måste verkligen pressa, och det gillar jag inte alls. Lustigt nog fick jag råversionen klar av det bautajobbet jag har betat av här, 20 minuter innan dagen var slut. Men nu ska det bearbetas och korrigeras, 639 sidor tvåspråkig text. Och kommenteras, och sen ska kunden ta vid (alltså kundens kund). Vill faktiskt inte jobba så här i längden, hoppas det blir några tolkningar ialla fall om inte annat.
Kollegorna tog mig ut på mat igen, riktigt dejligt. Trevliga typer. Har varit ut och ätit med 3 olika grupper nu, och alla gick de tilll samma ställe, även om jag sett många fina  krogar på stan. Lustigt.

Tänkte glömma: jag har faktiskt lärt mig att förstå danska lite bättre på dessa dagar. Har fått också lust att prata det.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti