keskiviikko 17. huhtikuuta 2013

Byebye ruisleivälle ja puurolle

Päätinpä kokeilla minäkin LCHF-ruokavaliota. Minulla on vyörätöllä itsepintaisesti muutama rasvakilo, jotka eivät suostu katoamaan. Ne saavat vaatteet kiristämään ja olon tuntumaan epämukavalta kivoissa istuvissa asuissa, ja pian on myös bikinikausi - haluan päästä niistä eroon. Viime syksynä, kun olin sappivaivainen, nuo kilot katosivat itsestään, söin kuin lintu ja välillä en ollenkaan. Mutta terveenä olen koko ajan nälkäinen ja jenkkakahvat tulivat nopeasti takaisin. Olen nyt välttänyt hiilihydraatteja muutaman päivän ja syönyt konseptin mukaisesti. Toki kohtuudella - en juo kermaa enkä levitä voita juuston päälle. Mutta käytän ruoanlaitossa voita, syön paljon pähkinöitä, rasvaista jugurttia, kaikenlaisia kaaleja ja muita vihanneksia, munia sekä lihaa. Vatsa on rauhoittunut - se ei enää muistuta koko ajan olemassaolostaan eli ei pullistele ja puhise - ja näläntunne on vähentynyt. Ehkä tämä on mun juttuni. Ainut mikä arveluttaa ovat kolesteroliarvot. Olen etsinyt tietoa netistä, ja toiset väittävät hyvän kolesterolin lisääntyvän ja huonon vähenevän. Pitää tarkistaa jonkin ajan kuluttua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti