tiistai 9. huhtikuuta 2013

Min och Mikael Agricolas dag

Har mått bättre i huvet idag, men börjar få blått runt ögat. Skolkade från kören, tror inte det skulle ha känts bra att ta i med rösten. Har dock bestämt mig att åka på vårens sista kursdagar i Vasa, eventuellt sover jag över. Beror på om jag känner för att mingla med översättarkollegor imorgonkväll, de träffas på Kaffehuset August. Skulle gärna vilja men det beror på hur jag ser ut. Man vill ju inte vara som ett monster bland folk, isåfall kör jag hem till natten.
På kursen ska vi gå igenom koncentration och hjärnans funktion, det blir intressant. Sen har vi en hel del uppgifter som ska skickas in innan sommaren, måste försöka få det gjort inom april. I maj vill jag kunna koncentrera mig på packlådor och logistik.Och semesterveckan i Spanien.
Förresten fyllde jag år idag, och därför har jag ätit lite för mycket sött, fått superfina blommor och mängder av gratulationer av FB-vänner. Jag tycker det är ganska kul, tänk så lätt det är att ge en liten omtanke som faktiskt värmer.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti