keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Fina stunder på isen

Nog är jag sen av mig. Var osh åkte skidor i morse, första gången i vinter. Har bara inte kommit mig för, men nu när skidorna plötsligt kom fram, då ungdomarna lånade Uffes skidor, så ville jag prova. Det var så härligt, hade hela isen ensam för mig i gryningen. Föret var bra, likaså de färdiga spåren. Kunde ha skidat hur långt som helst, kändes det som. Men man måste orka tillbaka också, så det blev bara en 40 minuters runda. Det är en tidsfråga innan vattnet tränger sig på isen och gör slut på det här nöjet, egentligen är isen här redan på övertid. Brukar vara borta så här dags. Men de kalla nätterna och ett långvarigt högttryck har gjort sitt.
Skidade förbi huset där vi har vår andra bostad, bilden är dock tagen på en eftermiddag, morgonhimlen hade helt andra färger. Ett ganska anspråkslöst höghus i och för sig, men läget på en udde är fantastiskt, ni ser sjömärket och bryggan. Och kåken har bergvärme och solpaneler, och inglasade balkonger, så det är nog på första parkett i den här stan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti