perjantai 26. huhtikuuta 2013

Sista dagen i mitt fina kontor

Så går det fort. Har jobbat nu ett år i mitt fina kontor vid torget i Kristinestad, men nu det är dags för förändringar. Flyttlasset till Vasa går först i slutet av juni, men jag vill jobba hemma fram till dess för att samtidigt kunna organisera flytten och packa saker i lådor. Det blir tre högar, en till Varvet, en till Vasa och en till Henriksdal. Den sista får inte bli stor, det finns en hel del där redan. Eventuellt blir det även en fjärde: till mitt föräldrahem i Skoängen. Men helst inte, jobbigt när ägodelarna är på för många ställen. En del saker kör jag till loppis, och ger bort.
Det har varit skönt att ha "kollegor", vi har roliga kaffestunder med givande diskussioner här på CO. Mitt rum här är så gott som uthyrt, och den blivande hyresgästen kommer att passa in här så bra. Vi åt just mudcake med glass, nu ska jag packa resten av kontoret i lådorna och imorgon bär vi bort allting.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti