torstai 10. tammikuuta 2013

Och nu uppåt

Som tur följs en sämre dag oftast av en bättre. Kören började övningar i tisdags, och styrelsens rekryteringskampanj hade resulterat i fyra nya sångare. Och minst lika många är på gång till nästa tisdag. För det funkar så här: när nån, som gärna vill komma men inte riktigt har vågat förr, hör att några bekanta har börjat, så blir personen inspirerad. Kan de andra så kan jag med! Känns jättebra, det blir nya vindar både för oss "gamla" sångare och för dirigenten - det blir kanske bästa sångåret jag upplevt hittills under min körkarriär - 9 år.
Sen blev jag mycket glad just då sonens flickvän ville ha recept till en princesstårta. Sonen fyller år och enligt honom är min tårta bäst - det värmer hjärtat. Och det är den faktiskt, ingen sylt ingen frukt - bara vaniljkräm o grädde mellan sammetsmjuka botten.
Ikväll tänker jag gå på stickcafé, en trevlig tillställning för handarbetsentusiaster, och det verkar vara en boom speciellt bland yngre. Ska gå o se hur det är där - troligen mycket skoj.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti