torstai 24. tammikuuta 2013

Skön avkoppling

Det var länge sen sist jag vinterbadade. Gjorde det med kören ikväll, vi hade bokat bastun för oss själva, o så skönt det var. Man blev bra sugen att återuppta sin gamla hobby. Men jag gör inte det, inte nu. Tog det första doppet innan jag klev på bastulaven, och sen tror jag var 4 gånger till i plurret. Först tror man att man är galen o att man dör, ungefär så hemskt är det. Men redan andra doppet var behagligt efter att ha suttit en stund i bastun. Uppslutningen kunde varit bättre, vi var 8 stycken. Men vackert så. En var förstagångare, och för henne var det häftigt att  kunna fixa det. Det är ju så, man tänjer sina gränser för vad man kan göra, och det ger en bra känsla.
Skumma damer :). Nej, duktiga. O jag knäpper bilden.

Mörkt skönt vatten...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti