tiistai 15. tammikuuta 2013

Pari päivää koneella

Tynkäviikko. Kaksi työpäivää, yksi kurssipäivä ja kaksi päivää matkamessuilla Helsingissä. Menen messuille ilmaistöihin ihan omasta aloitteestani, minusta se on mukavaa vaihtelua ja keino toimia oman kotiseutuni hyväksi. Joku voi pitää minua ihan tyhmänä, kun olen poissa sorvin äärestä kolme päivää. En kuitenkaan jaksa orjuuttaa itseäni tähän enempää kuin on pakko, pelkkä koneen naputtelu ei riitä minulle. Onneksi minulla ei ole työntekijöitä enkä ole vastuussa kuin itselleni - siinäkin on tosin välillä tarpeeksi. Lisäksi olen vastuussa omasta ammattimaisuudestani, kieltäydyin juuri toimittamasta isoimmalle asiakkaalleni työtä, jossa olisi pitänyt kääntää mielikuvitusmaailman kartassa olevia paikanimiä ilman minkäänlaista kontekstia, ja englannikieliset nimet olivat tosi hämäriä. Can't do that - totesin ja huomautin olevani ammattilainen. Silläkin uhalla että saan hankalan maineen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti