torstai 19. syyskuuta 2013

Om mat

Det enkla kan vara väldigt gott. Åt en ensam lunch hemma idag, och då brukar jag inte fundera i förväg vad jag ska äta. Inte brukar vi krångla till det även om maken kommer hem på lunch, men lite mera ska man ha att plocka fram då. Hade några kycklingfiler i kylen, de fick puttra en stund tillsammans med lite cremebonjour som var kvar i en burk. Sen fanns det bara en bit vitkål i grönsakslådan. Den hackade jag fint och fräste i smör, tills den blev lite mjuk, och smulade i en liten bit auraost som hade blivit över i helgen. För att få lite fräscht över det hela så hällde jag munggroddar på portionen. Och det var allt, mycket gott blev det.
Sen var jag och handlade, och till middag blir det nötkött med asiatiska smaker, såsen smakade super när jag förberedden den för en stund sen. Men först ska jag kolla in en kurs i engelska som företagarförenigen ordnar. Hoppas det är på en för mig passlig nivå.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti