maanantai 16. syyskuuta 2013

Slut i kroppen

Idag har jag överdrivit med motion. Även om jag hade både pilates och burlesk ikväll så var jag o sprang en timme i bassängen imorse, och tog i i intervaller. Det gjorde att musklerna ville inte riktigt orka alla pilatesövningar. Dansen däremot gick bra. Men pilates sätter korsetten verkligen på prov, hädanefter ska jag vara lite klokare de dagar jag har en timme. Burlesk är just så roligt som jag tänkte mig. Jag känner mig lite dum ibland då jag inte vet i farten vad är vänster och vad höger, och börjar med fel fot eller far åt fel håll, eller när jag inte vet vart jag ska stoppa mina händer. Men jag är inte ensam om det, och de små stunder det känns lite flyt väger upp. Dessutom tror jag det är bra träning även för hjärnan, såsom alla nya saker. Och det är bra att kunna skratta åt sig själv.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti