maanantai 30. joulukuuta 2013

Årets första o sista förkylning

Året avslutas för min del i flunsa, näsan rinner och är yr i huvudet. Men det går över, hoppas jag är tillräckligt pigg redan imorgon för att åka till nyårsmaskerad i Nykarleby såsom planerat. Skulle vi stanna hemma så skulle vi ha första parkett till Vasa stads fyrverkeri genom våra fönster, de avfyras från Skräddargrund.Men då skulle jag bara bli frustrerad över det onödiga att fyra av pengar mot himmelen när så många har det taskigt i vårt samhälle - jag tycker fyrverkerier är bland det mest onödigt som finns. Så lika bra att inte se det. Nog skjuter man på maskeraden också, men i mindre mängd.
Igår var vi på bio, såg på Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Mycket bra film, även om den inte slog läsupplevelsen som man fick av boken. Jonas Jonasson skriver så underfundigt, just nu läser jag hans Analfabeten som kunde räkna. Lika rolig läsning den.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti