keskiviikko 11. joulukuuta 2013

Det smakar mera


Igår var sista pilatestimmen för i år. Har nu gått 4 månader på pilates och burlesque, vad har jag då tyck? Ska definitivt fortsätta med båda. Pilates var i början ganska tungt, och det kan vara det fortfarande, beror på hur hårt tränaren vill köra. Igår fick vi smakprov på hard core träning, det kommer att vara ett eget pass på hennes nya studio som hon öppnar i januari.  Det kanske blir lite överkurs för mig, även om jag har märkt hur min korsett har blivit starkare, två veckotimmar ger resultat. Inte så mycket i midjemåttet, men nog i hållning, när musklerna sitter tightare åt så ser man lite bättre ut. Och framför allt man känner sig bättre. Burlesque är roligt, man får bjuda på sig själv och acceptera, att det inte går som en dans alla gånger. Men mycket har vi utvecklats under de här månaderna, vissa steg sitter bra och rörelserna har blivit lite mjukare. Ny finns det ju  i vår grupp även de som uppträder och är mycket duktiga, men jag kan se utvecklingen i de andra nybörjare, och i mig själv. Man ska ju hålla kontakt med sig själv i spegeln när man dansar. Kommer att ägna mina måndagar efter jul till dessa två grenar, onsdagar tror jag att jag ska prova på pole fitness, det finns en relativt ny studio här i centrum. Det lär också vara effektiv muskelträning.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti