keskiviikko 4. joulukuuta 2013

En lång dag

I natt tog sömnen slut vid halv tre. Försökte ta det lungt, bli dåsig o somna, men så fort jag gled in i dvalan så vaknade jag på nytt. Det som snurrade i huvet var givetvis flytten, gick igenom placeringen av möblerna, vilka kläder jag ska bli av med, hur jag ska fixa arbetsbortdet osv, inga stora eller krångliga saker men saker som ska göras. Förargligt då klockan skulle ringa halv sex och jag skulle till Seinäjoki för en tolkning. Fem gav jag upp och kokade kaffe, och sen har dagen rullat på. Tolkningen på fiskevårdsdagar i Seinäjoki gick bra, från finska till svenska, men var ganska krångligt. Ingen vardagsterminologi precis, men med lite förbredelserna gick det att klara av. Har haft mest tolkningar till svenska på den senaste tiden, och alltid på nåt speciellt fackspråk, och jag märker att min vardagssvenska inte riktigt räcker till.
På kvällen inredde vi vindsförrådet och flyttade balkongmöblerna till den nya lägenheten. Nu är det bara att bära in grejer till hyllorna och beundra utsikten från balkongen som kändes varm i vinterkylan. Antagligen för att solen har legat på där nån timme. Det känns bra att komma till strandlinjen även här.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti