torstai 12. joulukuuta 2013

Bottennotering

Den här branschen är inte klok. Har haft lite för lite att göra under hela året, periodvis riktigt mycket men sen igen för långa lugna perioder, och samma rapporterar även mina kollegor runt om i världen. Är ganska beroende av en större kund som jag jobbat för sen millenniumskiftet, och det är ju farligt. De matar på, ibland pyttelite, ibland stora mängder, men då är det alltid brådis. Nu har de varnat om ett större jobb säkert i två månader, och tror inte ni att det kommer nu, just före julen! Produktionen har skjutits upp hos deras kund pga interna problem och byte av reklambyrå, men översättaren ska nöja sig med att vänta och vara redo när det är dags. Och de vill att man ska lova leverans innan man ens har sett texten. Helt sjukt. Skulle verkligen behöva uppdraget för att veta att jag har lön i början av året, men tror inte jag klarar det. Isåfall borde jag ställa in Åbo-helgen som är inplanerad för länge sen och outsourca min del av flytten och städningen till nån annan. Och hur lätt är det? Känner att måttet börjar vara rågat snart. Så här kan man inte ha det.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti