tiistai 20. elokuuta 2013

Bättre än julafton

Bara några dagar kvar och sen får vi flyga till Oslo! Min goda väninna bor där, en ljuvlig tjej jag jobbade med på 80-talet och som har hängt med i livet sen dess, och hennes supertrevliga man som jag känt nästan lika länge. Nu är det över ett år sen vi sågs, och det är dags att "ta pulsen" igen. Förra gången gjorde vi träff i Helsingfors, nu ska vi hälsa på hemma hos dem i Hakadal. Det är nåt särskilt med en kompisfamilj, vi damer var gravida ungefär samtidigt två gånger och vi har följt med varandra i barnens alla åldrar och faser. Mina vänner har lyckats hålla ihop, och det tycker jag är fantastiskt fint. De har också tagit emot min nya man med öppna armar, och vi trivs ihop jättebra alla fyra. Det ska bli så skoj.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti