torstai 22. elokuuta 2013

En kväll på Ritz

Idag har jag sprungit i simhallen, jobbat lite och cyklat på vår underbara universitetskampus vid havet på Brändö. Köpte en förning till våra vänner från en pop-up-shop de hade öppet idag i aulan till studentrestaurangen Matilda. Fint hantverk. Miljön på kampus är faktiskt fin. Bara för den skull skulle man vilja studera igen, på heltid. Och hade jag råd skulle jag kanske göra det. Men inte någonting så teoretiskt som universitet bjuder ut, utan någonting mera handgripligt och konkret. Men nu har jag inte råd med det så vi glömmer det tillsvidare.
Nu ska jag snart träffa tusenkonstnären och svenska yles nya barnprogramledare Hanna, vi ska äta japanskt, och sen ska vi lyssna på Isabella Löwengrip. Man behöver inte köpa och gilla allt hon säger och gör, men hon är såpass driftig att hon har väck min nyfikenhet. Ska bli roligt se och höra henne live. Hon ska hålla föredraget tillsammans med Karin Lindroos som också lär vara bra. Imorgon bitti bär det iväg till Oslo för en underbar minisemester, tillbaka på tisdag. Ciao!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti