tiistai 27. elokuuta 2013

Kort recension

Hemma igen från Norge. Vilka fina dagar vi hade, jättevarmt o fint. Vi vandrade både på stan och i fjällen, för våra vänner bor vid foten av Varingskollen. På vintertid tar de på slamompjäxor därhemma och går till liften. Återkommer så småningom med lite bilder.
Nu vill jag snabbt bara konstatera att jag var mycket imponerad av föreläsningarna på Ritz i torsdags. Båda talare var mycket bra, men den unga Blondinbella höjde sig överst - hon tog sin publik på ett charmerande sätt - genom att vara avslappnad och sig själv, tror jag. Man kan bara beundra, både hennes bakgrund och karriär och sättet att bygga upp en föreläsning. Hon sade saker jag önskade att jag hade hört när jag var 20+ och velade inför min karriärsval. Jag pluggade bara för att man skulle bli klar med det som man började på, inte för att det var absolut det jag vill göra. Och det får jag ångra nu. Salen var full av unga tjejer, och några enstaka medelålders. Många unga försökte t.o.m. se ut som Isabella, det var lite gulligt. Men hon är verkligen en förebild, och jag tror att hon kan få många att tro på sina egna möjligheter och val i livet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti