lauantai 4. tammikuuta 2014

Några observationer

Upptäckte två saker igår. För det första räcker det inte att jag försöker gräva fram den tyska kunskapen jag en gång haft genom att prata lite en gång i veckan. Måste nog arbeta lite mera för det. Men det  visste jag nog innan, och det är bara bra. Träffade min Fintandempar ett par timmar igår, och efteråt gick jag och köpte en ordbok (har gett bort mina gamla tegelstenar), nästa vecka blir det att låna några barnböcker för att komma igång.
För det andra märkte jag att jag har målat mig i ett hörn med min färganalysverksamhet. Letade efter en lite finare festklänning till ett kalas framöver, och upptäckte att alla plagg, som hade några trevliga detaljer eller fina skärningar, var så gott som alla svarta. Irriterande. Längtar inte tillbaka till min begravningsgarderob som fylldes tll hälften av svarta kläder, men retar mig att modeskaparna inte fattar hur de förstör helheten genom att välja fel färg. Hädanefter gäller det att spana in plagg då man reser, oberoende om man behöver det just då. Då finns dock risken att tillfället att använda plagget aldrig dyker upp. Egentligen borde man lära sig att sy.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti