tiistai 7. tammikuuta 2014

Ovanligt utvilad

Vet inte riktigt vad som har hänt, men jag har sovit den senaste tiden bra mycket bättre än jag brukar. Det är nästan så att man inte vågar säga det högt för att inte bryta förtfollningen, men jag gör det ändå. Igår var klockan nästan halv tio innan jag klev ur dvalan, efter att ha lagt mig elva. Så otroligt skönt.
Kanske är det det lugna livet efter att jag har hoppat av studierna och prestationskraven. Nu ska jag bara sköta mitt jobb, där jobbsökning ingår, och resten av tiden är min egen. Kanske är det havsluften som vi har utanför fönstret hela dagarna, kanske den jämngråa himmelen som har omslutit oss nu under flera veckor. Eller kanske räckte det med bara tanken om sundare och rörligare liv. Har börjat smått: i går sprang  vi Vasklotbanan och i morse sprang jag en timme i simhallen, hade 25-meters poolen helt för mig själv. Blir nog bra år det här.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti