torstai 17. lokakuuta 2013

Från Stadshotellet


Första dagen på mötet avklarat, inte särskilt tungt idag. Blir lite mera imorn. Gick en långpromenad bland trähuskvarteren, ännu en fin höstdag här i Jakobstad. Såg på FB att de har fått snö i Kstad. Känns lite jobbigt och vedmodigt att vintern är på väg. När barnen var små var det roligt att se deras glädje när den första snön kom. Men just nu framkallar snön bara obehag. Alltså dags att rycka upp sig, jag kan faktiskt välja att tänka det som är bra med snön. Den lyser upp landskapet och gör det lättare att köra i mörkret. Det gör hallen lite renare då skosulorna inte är fulla av grus. Den kan ge fina upplevelser i naturen längre fram i vinter.
Nog med peptalk, tror jag tillåter mig att vara lite down idag. Beror förståss på nobben jag fick igår. Lite onödigt kanske att tro att man ska få jobb i dessa tider då så manga får lämna sina arbetsplatser. Kanhända jag får i slutändan nöja mig med det jag har, men jag är inte redo att acceptera det ännu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti