tiistai 22. lokakuuta 2013

Pitkästä aikaa piirtämään

Tänään pitää ehtiä asioille kaupungille, oli töitä miten paljon tahansa. Huomenna on nimittäin ihana päivä, olen tulkkauspäivän päätteeksi ilmoittautunut mallipiirustuskurssille. Enkä jätä väliin vaikka olisi mikä. Työnsin muutossa sängyn alle pari muovilaatikkoa täynnä taiteentekotarvikkeita, luulin että siellä on kaikki tarpeellinen. Onneksi vilkaisin tänään, eihän siellä ollut kuin pelkkää paperia ja vesivärejä. Huomenna tarvitaan isoja lehtiöitä, lyijykyniä ja hiiltä. Pitää siis piipahtaa taiteilijantarvikekaupassa. Kurssi järjestetään viitenä keskiviikkona, joista yhden olen valitettavasti keikalla Hämeenlinnassa. Mutta kyllä neljässäkin illassa ehtii piirtää, sydämensä kyllyydestä. Piirtäminen ja maalaaminen on mun juttuni, siinä voin unohtaa ympäristön ja uppoutua hetkeen, ja toisinaan kokea myös onnistumisen hetkiä. Olen luullut myös tanssin olevan mun juttuni, mutta siinä taidan olla parhaimmillani kun joku toinen vie. Huomasin taas eilen, miten olen koko ikänsä tanssineiden nuorten naisten hallittujen kehonliikkeiden joukossa kuin huojuva majakka. En kuitenkaan ole ainut, suuri osa on kaltaisiani iloisia amatöörejä, jotka osaavat nauraa itselleen ja pitää hauskaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti