keskiviikko 9. lokakuuta 2013

Lite bokreklam


Kom just från simhallen, och har en bizi day framför mig. Måste ändå dela med mig en sak. Igår kväll hade jag lite vaken slötid och då tog jag fram kursböckerna. Valde den lättaste och tunnaste och med den tjusigaste titeln: Att välja glädje, skriven av Kay Pollack. Och blev genast en stor fan av boken. Han lägger fram tankar hur vi faktiskt kan välja vad vi tänker. Och att vi påverkar oss själva och omgivningen genom våra tankar. Och att saker och ting tenderar blir såsom vi tänker. Vi är ingalunda offer för andras tänkande, utan vi kan välja själv vad vi vill tänka och hur vi mår. Alla har inbördes kraft till det.
Ingen annan utbildning har gett mig så mycket insikter som den mentala träningsläran. De här gamla sanningarna om tankens kraft och människans resurser kommer fram i många olika vinklar och de blir lättare att ta sig till. Även om jag inte skulle fullborda utbildningen och få en behörighet att träna andra, så har jag fått mycket bra insikter och verktyg i min verktygsback som jag kan använda resten av livet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti